Venus og Mars og profeter

Venus i Forhold

Det er almindeligt kendt, at Venus, eller Śukra, er significator af kærlighed, hengivenhed, ægteskab og romantiske relationer af enhver art. Ikke kun fordi det er den syvende herre Kālapuruṣa, men fordi det er den primære hersker Jala tattva eller ur-elementet vand, for tithis og Paksas. http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/parforhold/maend-er-fra-mars-kvinder-er-fra-venus Et pakṣa bestå femten tithis der spænder over 180 °, som er den ene halvdel af en cirkel, og kommer netop for at den syvende hus kærlighed og ægteskab. Det er denne Jala tattva, der får Venus at være significator af relationer som Jala eller vand regler følelser og hengivenhed og tithis herre relationer. Trængsler til Venus er intet andet end trængsler til Jala tattva.

Den mest potente form for Jala tattva er śukra dhātu. Śukra betyder, at der er ren og lys, væske såsom soma eller vand, som er essensen af ​​livet. Derfor Śukra i jyotiṣa terminologi betyder bogstaveligt sæd, eller at væsentlige væske, som er byggesten for liv. Venus, derfor regler testiklerne og æggestokkene og reproduktive organer, seksualitet og libido, de kropsvæsker, sexappeal, og enhver form for begær og ønsker, der opstår i menneskenes hjerter. Det repræsenterer skønhed, kærlighed, hengivenhed, poesi, kunst, sødme, ægteskab, blomster, unge par, tiltrækning, forelskelse, dekoration, pynt, ornamentik, overdådighed og luksus i det jordiske plan gennem tilfredsstillelsen af ​​sanselige ønsker.

Śukra er healer, det rejuvenator, den, der bringer de døde til live gennem sine mystiske kræfter af foryngelse og healing. Det er i denne egenskab, at Venus betegner Mṛtyuṅjaya mantra og den viden, der er forbundet med det kendt som Mṛtyuṅjaya Vidya. Det er også kendt som Mṛtasaṅjīvanī Vidya. Denne særlige viden var tildelt Śukrācārya af Siva som et resultat af hans store bod og tapasyā. Sammen med solen, er Venus den Sthira Karaka for faderen, for mens solen bringer den individuelle sjæl eller Atma til et organ, Venus er den śukra eller med sæd, som indeholder frø, hvorfra livet udspringer. Det er indbegrebet af den Jum bīja, selve essensen af Mṛtyuṅjaya mantra.

FORBRÆNDING AF MARS

Venus har en ejendommelig og symbiotisk forhold med Sun. Kampen mellem Venus og Sun er, at selvet og verden, af den "jeg" og det kollektive. Venus er bærer af Jivatma repræsenterer individualitet af en person. Solen er sarvātmā eller repræsentanten for den mangfoldighed af ātmās i den skabte universet. Venus er egoistisk af natur. Han er rājasik og er altid at tage for sig selv. Han dermed styrer den private sektor, som er rettet mod at fremskaffe et overskud for selvstændige. The Sun er af at give naturen. Hvis han tager, så er det kun for at give til andre, ligesom regeringen at tage skat fra de mennesker, for at køre regeringen. I kærlighedsaffærer, ville da Venus er foran solen eller i højere breddegrad sociale omstændigheder tvinge de indfødte til at bryde ægteskabet eller forholdet. Selv om Venus skulle komme sejrrigt under sådanne omstændigheder, vil Jupiters aspekt på det nederlag Venus. Hvis Venus står bag eller mindre i bredde end Solen, den enkelte selv vinder over sarvātmā og de indfødte vil vinde mod alle odds i sager af hjertet på trods af enhver opposition danne samfund.

Når Venus er forbrænde eller tæt på Solen, skal den indfødte flygte fra de personer, som angivet ved Chara kārakatva af Venus. I DASA af Solen, vil han komme sejrrigt. Som Venus fremgår af tilstand af forbrænding, det er lidt foran Solen og kan blive observeret i morgen inden solopgang, og er kendt for hele verden på daværende tidspunkt som Morning Star. Kulturer, som tilbeder Venus vente på dette, da de lancere deres kamp angreb på dette tidspunkt. Den videre Venus er forud for Solen, jo mere krūra bliver det, da dens naturlige betydninger bliver mere og mere formindsket.

Når Venus er tæt på Solen i et fødselshoroskop, indikerer det, Solen, styreenhed af forholdet. Solen styrer gennem Dharma og sociale normer. De indfødte i sådanne tilfælde giver forrang til dharmaen og sociale normer over hans personlige relationer. Hvis samfundet ikke sanktionere forholdet, så en sådan person vil være i overensstemmelse med diktater i samfundet. Når Venus er væk fra Solen, http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/parforhold/profeten-af-khalil-gibran vil den indfødte beslutninger være følelsesmæssigt motiverede, og han vil ikke adlyde sociale dikterer og i stedet kæmpe én hånd for hans forhold mod alle odds. Dette skyldes, at Solen som den sarvātmā repræsenterer den kollektive Atma eller den kollektive vilje af samfundet, mens Venus skildrer den enkelte Jivatma eller sjæl.

Under en anelse fra dette, vil Venus 'placering sekund eller twelfth fra Solen indflydelse, en indfødt romantiske relationer til en betydelig grad. Når Venus er i tolvte hus fra Solen, at det står bag Solen, vil den indfødte opleve mange relationer. Dette skyldes, at Solen vil 'give' Venus eller relationer til de indfødte. Når Venus er placeret sekund fra Solen, vil de indfødte nødt til at 'give' til samfundet og dermed "give op" eller ofre sine relationer. Foreningen bogstaveligt 'æder' de indfødte relationer som Venus er i den anden fra Solen. Både Srila Prabhupada og Swami Vivekananda har Venus placeret sekund fra Solen, viser, at de "ofret" deres personlige liv for at tjene en større sag.