skilsmisse

I en tvist om forældremyndighed, at domstolene i Alaska beslutninger baseret på "det bedste for barnet". http://politiken.dk/kultur/boger/article1443555.ece Med andre ord, finder Retten alle faktorer, der direkte påvirker velfærd af barnet.

Afgørende faktorer
Forud for meddelelse af forældremyndigheden, domstole ønsker at sikre begge forældre har evnen og lysten til at opfylde barnets fysiske, følelsesmæssige, mentale, religiøse og sociale behov. Hvis barnet er af tilstrækkelig alder og kapacitet, vil domstolene tage hensyn til barnets præference. Domstolene også overveje den kærlighed og hengivenhed, der er mellem barnet og begge forældre og vilje og evne til hver af forældrene til at lette og fremme et sundt forhold mellem barnet og den anden forælder.

Eksistensen af ​​vold eller stofmisbrug i enten husstand kan være en anden væsentlig faktor i afgørelsen om forældremyndighed. En forælder med en historie om vold mod den anden forælder eller mod barnet, kan være forpligtet til at underkaste sig overvåget visitation eller kan have samkvemsret indskrænket betydeligt. Domstolen kan forlange en voldelig forælder at bevise afslutningen af ​​en vrede forvaltning eller forældrerollen program, inden der ydes visitation tid. Hvis begge forældre har en fortid med vold i hjemmet retten kan give forældremyndigheden til den mindre voldelige forældre eller til en passende tredje person, med begge forældre, der har overvåget samvær, indtil de kan bevise, at de er klar til at forælder effektivt.

Ændring af Forældremyndighed eller Visitation
Forældremyndighed og samvær ordrer kan ændres, hvis en dommer beslutter, at en ændring er i den bedste interesse for barnet. Domstole mener en forælders manglende betaling af børnebidrag, som en faktor i denne beslutning, hvis den forælder var klar over den forpligtelse, beløb og havde midler til at opfylde den forpligtelse, eller havde adgang til midler til at opfylde forpligtelsen. En forbrydelse der involverer vold i hjemmet siden sidste varetægt eller visitation Prisen er også hensynet til ændringer.

Militær Deployment
Midlertidig pligt, mobilisering, eller indsættelse af en forælder til militære tjenester vil ikke resultere i en ændring i politiets varetægt eller modifikation til en permanent depot pris i Alaska. Når en forælder er indsat, kan retten udstede en midlertidig For at ændre forældremyndigheden, men også at præcisere, at indsættelse var grundlaget for ordren. Den midlertidige orden skal indbefatte en rimelig visitation for de anvendte forældrene i løbet af en periode med orlov. Derudover vil ordren generelt, at de forældremyndigheden tilbage til den permanente ordning inden for 10 dage af den ikke-frihedsberøvende forælder modtaget meddelelsen om den indsat forældrenes evne til at genoptage varetægt. Domstolene vil kun ændre forældremyndighed orden endeligt, hvis dommeren mener, at det ikke er i barnets bedste interesse at leve med den forælder, efter at forældrene er vendt tilbage fra indsættelsen.

Dog kan en domstol indrømme en høring om en midlertidig ændring af forældremyndigheden, hvis et barn af en indsat forælder er blevet flyttet ud af staten og de ikke-indsat forælder hævder, at genoptagelsen af ​​den permanente forældremyndigheden ordre vil resultere i øjeblikkelig fare for uoprettelig skade på barnet. Domstolene kan også yde midlertidig ordrer uddelegerer en indsat forældres samværsret i henhold til en eksisterende ordre til et andet familiemedlem, der har et nært forhold til barnet, hvis delegationen er i barnets bedste interesse, men vil delegationen ikke være tilladt til et familiemedlem bosat i en husstand med en historie om vold i hjemmet af eller mod den familie medlem.