Skænderier

Hvorfor har par skænderier?

Næsten alle par tendens til at have de samme skænderier igen og igen. Nogle skændes penge, andre end at holde op optrædener at imponere naboerne, og endnu andre end husstanden orden. Disse stridigheder sjældent løse, det er ikke ualmindeligt, for eksempel for par at have samme skænderier i mange år, årtier eller endda et helt liv.

Jeg tror, ​​jeg ved, hvorfor par har gentagne skænderier, og hvad der kan gøres for at minimere deres indvirkning på en ellers kærligt forhold. Min analyse er baseret på tre begreber: self-hugging, dagligdags tyranni og menneskelige behov analyse. Stort set alle gentagne skænderier opstår på grund af udækkede behov.

Dette er den første af tre blogs diskutere hvorfor par skændes. Her vil jeg kort forklare de tre begreber, som er nøglen til forståelse af forholdet kompatibilitet og skænderier. I de øvrige blogs, til at blive lagt på skiftende fredag ​​morgen, vil jeg drøfte fælles eksempler, der er nemme at forstå.

16 menneskelige behov gør os til individer. Alle omfavner disse behov, men ikke i samme omfang. En partner, for eksempel, kan have en stærk, eller høj, nødt til at socialisere, mens den anden partner kan have en svag, eller lav, nødt til at socialisere. Partner, med et stort behov, er motiveret for at socialisere ofte, mens partneren med en lav behøver, er motiveret for at minimere de sociale aktiviteter. Med hensyn til det sociale liv, er partnere med høj og lav behov uforenelige, men de kan være kompatible med hensyn til andre behov.

Partnere uforenelige for sociale behov en tendens til at skændes gentagne gange over venner og sociale aktiviteter. De kan aldrig nå til et kompromis, fordi i henhold til princippet om selv-hugging, er de motiverede til at misforstå hinandens behov.

Self-hugging er en naturlig tendens til at tænke vores værdier er bedst, ikke bare for os, men for alle. Den selskabelige partner, der normalt oplevelser socialisering så sjovt og ensomhed som ubehagelige, konkluderer, at en social livsstil fører til mere lykke, end den livsstil af en enspænder. Således selskabelige partnere spekulerer på, hvad der er galt med private partnere, fordi de ikke nyder det sociale liv. Den selskabelige partner vidundere, hvis den private partner mangler sociale færdigheder. Eller måske skete der noget i barndommen.

Den private partner oplevelser ensomhed så behageligt og socialt samvær som ubehageligt. Han / hun spørger hvad der er galt med den selskabelige partner for ikke at være i stand til at nyde ensomhed, eller i det mindste stille aftener derhjemme. Måske selskabelige partner er overfladisk. Måske skete der noget i barndommen, der holder selskabelige partner væk fra alvorlige sager.

Da folk mener, at deres oplevelser over alt andet, selskabelige mennesker er overbeviste om, at socialisere fører til iboende glæde, hvorimod private mennesker, lige så overbevist om, at ensomhed fører til indre glæde. Hver har forvirret deres egen individuelle karakter for den menneskelige natur.

Hverdags tyranni forsøger at ændre en elsket at omfavne dine værdier, ikke for din skyld, men snarere fordi man mener, at din elskede ville være mere tilfreds med den livsstil, du værdsætter. Selskabelig folk skændes gentagne gange med private partnere, fordi dybt nede de mener, at deres private partner ville være gladere at være mere social. Private folk skændes gentagne gange med selskabelige partnere, fordi dybt nede de mener, at deres socialadfærd partner ville være gladere bruge mere stille tid derhjemme.

Partnere skænderi gentagne gange, fordi de undervurderer omfanget af den menneskelige individualitet. De tror, ​​deres partnere kan lære at nyde, hvad de nyder, men deres partnere har forskellige naturer, og vil sjældent nyde, hvad de har. Everyday tyranni (indsats for at ændre din partners værdier) fungerer ikke.

Næsten alle gentagne skænderier opstår, fordi den ene partner er høj, og den anden er lav, med hensyn til en af ​​de 16 menneskelige behov. Par, der er høj / lav til behovet for at spare vil skændes penge; dem, høj / lav for behovet for el vil skændes arbejde timer, og dem, høj / lav til behovet for ro vil skændes risiko.

Derfor har par skænderier og skændes.