Forventninger i parforholdet

Forventninger i parforholdet

Der er noget i et normalt forhold kaldet "hvedebrødsdagene". Den bryllupsrejse periode er den periode i forhold, hvor begge parter er lyksalige og at ingen føler, de andre kan gøre noget galt, og alt om hinanden, synes speciel og fantastisk og stor. Din pige tror du er den mest perfekte mand på Jorden, og du kan meget vel tror, ​​hun er den mest perfekte gal på Jorden en lille smule for.

Men før du helt at droppe alt og fordybe dig i solskinnet og tusindfryd og regnbuer af bryllupsrejse periode, der er noget du behøver at vide: http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/massage droppe rationel tænkning og kører udelukkende på følelser er det, der dræber ting på lang sigt.

Hvad er følelser? Følelser er, defineres temmelig bredt, overbevisende kortsigtet beslutningstagere. Følelser tvinge dig, stærkere end noget andet i dit hoved bort fra den instinktive, helt underbevidste reaktioner af din reptilhjernen, at tage bestemte handlinger. De ting om følelser er, de foranstaltninger, de tvinger man tager næsten altid kortsigtede fokus.

Hvor ofte er de følelser du føler lige nu relateret til noget, du tror der kan ske i et år eller to? Meget sjældent. Dine følelser er næsten altid betinget af, hvad der sker i dit liv lige nu. Og det er problematisk for starten af et forhold, når du er i starten af forholdet-byggefasen af denne grund: at køre et forhold på rene følelser uden at sætte forholdet forventninger er en strategi, der dømmer dig.

Vi vil dykke ned i, hvorfor bryllupsrejse periode er så farligt for relationer på længere sigt, men først lad os udforske lidt af den evolutionære psykologi bag det.

Hvad er virkningerne af den bryllupsrejse periode, og hvad der ville have været den fordel for dig 10.000 år siden med faldende vildt forelsket i en kvinde?

Den in-kærlighed, eller bryllupsrejse, periode hvor du head-over-hæle med en ny pige, og tror hun er den mest utrolige ting til at ske til planeten siden opfindelsen af ​​mikrobølgeovn pizza http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/parforhold/forventningsafstemning
, har en flok dybtgående psykologiske virkninger på dig (og hende). Disse generelt omfatter:

Som ønsker at bruge al din tid sammen med hende, eller så meget som muligt.
Ønsker at tjekke ind hele tiden og se, hvor hun er, og hvad hun laver.
Ønsker at gøre alt sammen (og fortsætter tilbringe så meget tid sammen som muligt).
Ønsker at have masser og masser af tid i sengen sammen.
Dybest set, ja, bare virkelig ønsker en masse tid sammen.
I en nøddeskal, gør at være forelsket folk ønsker at tilbringe 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen sammen, og bruger det meste af tiden med henblik på enten at stirre ind i hinandens øjne og smiler lykkeligt til hinanden, eller tager hinanden vildt og lidenskabeligt i seng.

Hvad er formålet det tjene? Nå, jeg formoder, tænke over det sådan her:? 10.000 år siden, hvor ofte i dit 35 års levetid, og i din landsby med 100 eller deromkring folk, gjorde du møder en fantastisk pige, du var vild med måske en gang eller to gange i Deres levetid, right? Og det var formentlig en tilsvarende frekvens på opfyldelse af en fantastisk mand for piger.

Så når du mødte, at én eller to gange-in-a-lifetime fantastisk person, ville du hellere have hængt på dem, og brugte den tid, du havde brug for at tilbringe sammen med dem at gøre nogle babyer. Ellers behøver du ikke videregiver dine gener, du linjen ikke bliver udført på.

Med andre ord kan der har været folk, der ikke forelsket, men deres gener simpelthen bare ikke komme videre med den hyppighed og pålidelighed af dem, der gjorde det. Forelskelse er stærkt markeret ved naturlig udvælgelse, fordi det værker. Det virker til at lave babyer og videregive de gener til at falde i kærlighed og tjene flere babyer, der er.

Så det er grunden til du falder i kærlighed. Du falder i elske at have børn så hurtigt som muligt med en pige du kan lide.

Det er også efter min mening, hvorfor der er sådan noget som en to år drop : fordi, hvis du har produceret børn i dine første to år sammen, er du nødt til at flytte din tid og energi fra at bruge al din tid sammen for at hæve dit barn (REN), og omvendt, hvis du ikke har haft nogen børn over to år på at stirre ind i hinandens øjne og tage hinanden lidenskabeligt i seng, det er, når evolution spark i at fortælle dig, at du burde begynde at kigge efter en mere frugtbare partner, snarere end går i stå med nogen, du aldrig har børn med (historisk tale, hvis et par ikke havde fået børn inden for deres første to år sammen, er det sandsynligvis ikke kommer til at ske nogensinde).

Problemet er, uanset dine intentioner med denne pige er du med - uanset om din plan er til dato hende for tre til seks måneder, eller hvis du planlægger at tilbringe resten af ​​dit liv med hende og har et lille kuld af børn med hende - falder helt byttedyr i-kærlighed følelser og ofre alle logiske kontrol og styring af dig selv og dit forhold er dumdristig.

Du har ikke lytte til dine følelser da du begyndte at møde piger, ellers aldrig ville have overvandt den angst du følte, inden man benytter denne pige du er vild med i første omgang, du aldrig ville have gjort det første telefonopkald til hende, at du var understregede ud af om, du aldrig ville have gjort det skridt, som fik to af jer sammen, at du næsten ikke gjorde Du med hende, fordi du overvandt dine egne følelser, jeg er villig til at satse..

Men hvis det er tilfældet, så hvorfor så mange fyre synes det er ok at give efter for følelsen af ​​at være forelsket og bare helt opgive al fornemmelse af balance og selvbeherskelse? Opgive hvad der virker for hvad der ikke virker ikke har tjent folk godt i ethvert område af livet, jeg er ikke rigtig sikker på, hvorfor de tror det vil fungere bedre i deres relationer. Formentlig de bare ikke tænke på det - men tænker ikke på vigtige ting er ikke ligefrem en opskrift på succes.