Forventninger i parforholdet

Forventninger i parforholdet

Der er noget i et normalt forhold kaldet "hvedebrødsdagene". Den bryllupsrejse periode er den periode i forhold, hvor begge parter er lyksalige og at ingen føler, de andre kan gøre noget galt, og alt om hinanden, synes speciel og fantastisk og stor. Din pige tror du er den mest perfekte mand på Jorden, og du kan meget vel tro, ​​at hun er den mest perfekte pige på Jorden en lille smule for meget.

Men før du helt dropper alt og fordyber dig i solskinnet og tusindfryd og regnbuer af bryllupsrejse perioden, er der noget du behøver at vide: http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/massage droppe rationel tænkning og køre udelukkende på følelser er det, der dræber ting på lang sigt.

Hvad er følelser? Følelser, defineres temmelig bredt, overbevisende kortsigtet beslutningstagere. Følelser tvinger dig, stærkere end noget andet i dit hoved bort fra den instinktive, helt underbevidste reaktioner af din reptilhjernen, til at tage bestemte handlinger. De ting som følelser er, de foranstaltninger, man tager har næsten altid kun kortsigtede fokus.

Hvor ofte er de følelser du føler lige nu relateret til noget, du tror der kan ske om et år eller to? Meget sjældent. Dine følelser er næsten altid betinget af, hvad der sker i dit liv lige nu. Og det er problematisk fra starten af et forhold, når du er i starten af forholdet-byggefasen af denne grund: at køre et forhold udelukkende på rene følelser uden at sætte forholdet forventninger er en strategi, der dømmer dig.

Vi vil dykke ned i, hvorfor bryllupsrejse perioden er så farligt for relationer på længere sigt, men først lad os udforske lidt af den evolutionære psykologi bag det.

Hvad er virkningerne af den bryllupsrejse periode, og hvad der ville have været en fordel for dig for 10.000 år siden med faldende vildt forelsket i en kvinde?

Den nye kærlighed, eller bryllupsrejse, periode hvor du er helt væk i en ny pige, og tror hun er den mest utrolige ting der kan ske på planeten siden opfindelsen af ​​mikrobølgeovn pizza http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/parforhold/forventningsafstemning
, har en flok dybtgående psykologiske virkninger på dig (og hende). Disse generelt omfatter:

Som ønsker at bruge al din tid sammen med hende, eller så meget som muligt.
Ønsker at tjekke ind hele tiden og se, hvor hun er, og hvad hun laver.
Ønsker at gøre alt sammen (og fortsætter tilbringe så meget tid sammen som muligt).
Ønsker at have masser og masser af tid i sengen sammen.
Dybest set, ja, bare virkelig ønsker en masse tid sammen.
I en nøddeskal, gør det at være forelsket at folk ønsker at tilbringe 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen sammen, og bruger det meste af tiden med henblik på enten at stirre ind i hinandens øjne og smile lykkeligt til hinanden, eller tager hinanden vildt og lidenskabeligt i seng.

Hvad er formålet det? Nå, jeg formoder, at tænke over det sådan her:? 10.000 år siden, hvor ofte i dit 35 års levetid, og i din landsby med 100 eller deromkring folk, hvor du møder en fantastisk pige, du var vild med måske en gang eller to gange i jeres levetid, ikke? Og det var formentlig en tilsvarende frekvens for opfyldelsen af en fantastisk mand til kvinden.

Så når du mødte, én eller to gange once in a lifetime type person, ville du hellere have været sammen med dem, og bruge den tid, du havde brug for at tilbringe sammen med dem at lave nogle babyer. Ellers behøver du ikke videregiver dine gener, hvis generationen ikke bliver videreført.

Med andre ord kan der har været folk, der ikke forelsket, men deres gener simpelthen bare ikke komme videre med den hyppighed og pålidelighed af dem, der gjorde det. Forelskelse er stærkt markeret ved naturlig udvælgelse, fordi det virker. Det virker til at lave babyer og videregive de gener til at blive forelsket, lang nok tid til at få flere børn.

Så det er grunden til du forelsker dig. Du skal have børn så hurtigt som muligt med en pige du kan lide.

Det er også efter min mening, hvorfor der er sådan noget som en to år periode : fordi, hvis du har produceret børn i dine første to år sammen, er du nødt til at flytte din tid og energi fra at bruge al din tid sammen for at hæve dit barn (REN), og omvendt, hvis du ikke har fået børn efter de to år og du kun har brugt tiden på at stirre ind i hinandens øjne og tage hinanden lidenskabeligt i seng, så giver evolutionen et spark mht at fortælle dig, at du burde begynde at kigge efter en mere frugtbar partner, snarere end går i stå med nogen, du aldrig får børn med (historisk tale, hvis et par ikke havde fået børn inden for deres første to år sammen, kommer det sandsynligvis ikke til at ske nogensinde).

Problemet er, at uanset dine intentioner med denne pige du er med - uanset om din plan er til dato hende for tre til seks måneder, eller hvis du planlægger at tilbringe resten af ​​dit liv med hende og har et lille kuld af børn med hende - falder helt byttedyr i-kærlighed følelser og ofre alle logiske kontrol og styringer af dig selv og dit forhold er dumdristig.

Du har ikke lyttet til dine følelser da du begyndte at møde piger, ellers ville du aldrig have overvundet den angst du følte, inden man benytter denne pige du er vild med i første omgang, du aldrig ville have lavet det første telefonopkald til hende, at du var understregede ud af om, du aldrig ville have taget det skridt, som fik jer sammen, at du næsten ikke gjorde noget med hende, fordi du overvandt dine egne følelser, jeg er villig til at satse..

Men hvis det er tilfældet, så hvorfor så mange fyre synes det er ok at give efter for følelsen af ​​at være forelsket og bare helt opgive al fornemmelse af balance og selvbeherskelse? Opgive hvad der virker for hvad der ikke virker ikke har tjent folk godt i ethvert område af livet, jeg er ikke rigtig sikker på, hvorfor de tror det vil fungere bedre i deres relationer. Formentlig de bare ikke tænke på det - men tænker ikke på vigtige ting er ikke ligefrem en opskrift på succes.