Forebyggelse af behovet for skilsmisse

Selv efter at holdet tegnede sig for en række andre faktorer, der kunne have indflydelse på at undgå skilsmisse, såsom socioøkonomisk status og alder ved ægteskab, forblev forbindelsen mellem flere søskende og lavere skilsmisse.

Måske er du ikke nogen, der ønsker eller forventer at have det perfekte forhold. Uanset om vi er opmærksomme på det eller ej, har vi alle forventninger til, hvad ægteskab, vores partner eller vores liv viser sig. Og når disse forventninger (sommetider ikke er bevidste) ikke er opfyldt, kan vi forståeligtvis blive utilfredse. Hvis denne utilfredshed ikke adresseres, vil den vokse og føre til harme og andre stærke følelser, der i sidste ende får et par til at gå fra hinanden.

Kernen i, hvordan man forebygger eller undgå skilsmisse, er forandring. At nægte at ændre eller ikke ændre sig er årsagen til alle skilsmisser. Dette gælder for begge partnere i forholdet. Hvis ting går i den forkerte retning, er det normalt en kombination af adfærd fra begge, der er årsagen. At tage status af dit forhold tidligt og foretage ændringer efterhånden som det er nødvendigt, vil gå langt i retning af at holde dit forhold stærkt. Tjek dette indlæg på sociale medier, jeg skrev om et perfekt forhold, og jeg forklarer derefter, hvordan det relaterer til forandring.

Det giver mening, og forklarer, hvorfor Bobbitt-Zeher og hendes team ikke fandt meget forskel mellem kun børn og dem med et eller to søskende og deres skilsmisse. Arbejdet med data fra den generelle sociale undersøgelse, der inkluderer interviews med 57.000 amerikanske voksne foretaget mellem 1972 og 2012, konkluderede forskerne, at for hver yderligere søskende op til syv var der en reduktion på 2% i sandsynligheden for skilsmisse. At have over syv søskende syntes ikke at sænke oddsen for at undgå skilsmisse yderligere.

Uanset omstændighederne, hvordan du stopper en skilsmisse er ved at forhindre behovet for en. Par, der lærer at kommunikere bedre, arbejde med at opbygge tillid og skabe partnerskab i deres ægteskaber gør for at undgå skilsmisse, uanset om de ved det eller ej. Desværre er de fleste af os ikke forsætlige nok med at opbygge vores ægteskaber for at forhindre en skilsmisse i forvejen - vi venter, indtil der er en krise, og derefter begynder at arbejde med at løse vores forhold. På dette tidspunkt er arbejdet eksponentielt vanskeligere.