Følelsesmæssig vampyr på Nørrebro

I min lægepraksis, har jeg udviklet stor respekt for kunsten af nørrebro relationer, hvad der gør dem arbejde eller mislykkes. I alle succesfulde relationer, det være sig med familie, venner eller kolleger er afgørende, at hver person ærligt undersøge hans eller hendes adfærd og være villige til at diskutere det og forandring.

I denne ånd, finder jeg det nyttigt til regelmæssigt at vurdere, hvordan vi relaterer til andre mennesker - specielt hvis vores adfærd kan være afdrypning. I min nye bog, http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/noerrebro/klatre-pa-norrebro jeg diskutere forskellige typer af dræning mennesker, du kan støde på, hvem jeg kalder "følelsesmæssig vampyrer." Disse omfatter for eksempel, den kroniske oplæser, narcissist, og Drama Queen. (Se min blog, " Hvem er den følelsesmæssige Vampire i dit liv? "), men uundgåeligt, har vi alle fået en smule vampyr i os, især når vi er stressede. Så giv dig selv en pause. Det er beundringsværdigt at indrømme: "Jeg tror, ​​jeg er dræner min ægtefælle. Hvad kan jeg gøre?" Du kan ikke begynde at foretage ændringer i dit liv, uden at denne type af ærlighed. Løsningen er at eje op til, hvor du kan dræne - derefter ændre adfærd. Som en psykiater, tror jeg det er dem med reel magt, der kan træde op først at overgive deres ego, indrømmer mangler, alt i service af kærlig kommunikation.

Relaterede artikler
5 måder at forbedre dine venskaber i 2010
Er du forelsket i en følelsesmæssig Vampire? Hvordan til at klare et Aftapning Mate
Hvem er den følelsesmæssige Vampire i dit liv?
Runnin 'med dit hår Blowin' Back?
Hvorfor har kvinder elsker Vampire romaner?

For eksempel, en af ​​mine patienter i computergrafik, holdt hamre sin kone med en dårlig mig holdningen om, hvordan han altid sad fast med kedelige projekter på arbejdspladsen. I stedet for at forsøge at forbedre situationen, ligesom han kvetched. Hun begyndte frygter disse samtaler, og diplomatisk nævnt det for ham. Dette motiverede min patient for at løse problemet med sin vejleder, der fik ham mere stimulerende opgaver. På samme måde, når jeg glider ind i vampyr-mode, jeg forsøger at undersøge og ændre min adfærd eller andet diskutere de oplysninger, der med en ven eller en terapeut, så jeg kan ændre. Tøv ikke med at søge hjælp, når du er forvirrede.

For at finde ud af om du er adfærd dræner tager jeg http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/noerrebro/powermassage-paa-noerrebro en følelsesmæssig Vampire Quiz (fra Emotional Freedom )

Nedenfor er nogle fælles tegn på, at du er ved at blive en følelsesmæssig vampyr. Mark "Ja" eller "Nej" for hver af de spørgsmål og give dig selv et point for hver "Ja" svar.

Har folk undgår dig eller glasur over under en samtale? Ja / Nej
Er du selvoptaget? Ja / Nej
Er du ofte negative? Ja / Nej
Har du sladder eller dårlige klove mennesker? Ja / Nej
Er du kritisk, og / eller kontrol? Ja / Nej
Er du en drama dronning eller konge? Ja / Nej
Har du hjørnet folk og fortælle dem hele din livshistorie? Ja / Nej
Er du i en følelsesmæssig sort hul, men vil ikke få hjælp? Ja / Nej
Resultater af Quiz:

Giv hver "ja" svar ét sted og tælle op din score.

Dine point: 0

Tillykke! Der er ingen tegn på, at du bliver en følelsesmæssig vampyr.

Din Score: 1

Denne adfærd kunne dræne andre. Begynd at være opmærksom på når du gør dette og begynder at skifte adfærd. Så se, om folk er lettet.

Dine point: 2

Disse er advarselstegn, at du kan blive følelsesmæssigt afdrypning til andre. Spørg dig selv, hvad der motiverer dig til at engagere sig er disse dræne adfærd og komme videre til at foretage positive forandringer.

Dine point: 3

Du viser nogle følelsesmæssige vampyr tendenser. Det er på tide at medfølende undersøge din adfærd og begynde at foretage en ændring. Du må ikke slå dig op. Vær stolt over, at du kan være følelsesmæssigt ærlige og ønsker at være mere positiv.

Din Score: 4

Du viser moderate følelsesmæssige vampyr tendenser. Tag et åndedrag. Begynd at tackle hver adfærd individuelt over tid og tage små skridt for at ændre. For eksempel, hvis du har tendens til at være selvoptaget kan begynde at bede andre om sig selv. Fejr hver ændring du foretager at være støttende.

Din Score: 5

Du viser moderat stærke følelsesmæssige vampyr adfærd. Du kan spørge din kære, hvis de føler sig drænet af en bestemt adfærd - såsom nagende eller at blive kritisk. Derefter kan du begynde at være opmærksomme på, når du falder ind i det og begynde at ændre sig.

Dine point: 6

Du viser stærke følelsesmæssige vampyr adfærd. Du kan spørge din kære, hvis de føler sig drænet af en bestemt adfærd - såsom at være negativ, men at være uvillige til at få hjælp. Alvorligt overveje deres forslag til, hvordan du kan forbedre din kommunikation. Være medfølende med dig selv hele vejen.

Din Score: 7

Du viser stærke til ekstremt stærke følelsesmæssige vampyr adfærd. Vær god ved dig selv og satte sig for at foretage små ændringer for at forbedre en adfærd ad gangen.

Din Score: 8

Du har meget stærke følelsesmæssige vampyr adfærd, http://www.xn--bedreparforholdkbenhavn-0mc.dk/koebenhavn/noerrebro/norrebro-bryghus der kan dræne andre i dit liv. Rose dig for din ærlighed, men begynder at forstå, hvad der motiverer dig. Er det frygt ? Feeling mindre-end? Anger ? Tøv ikke med at bede om hjælp - fra venner, der kan tilbyde ærlig feedback eller en terapeut. Folk omkring dig vil sætte pris på de positive ændringer, du foretager.

Midlet til disse afdrypning adfærd er at begynde at flytte din holdning. Journaling om dette kan hjælpe. Spørg dig selv: "Er der en særlig udløser, der skaber den situation? Hvis ja, så hvordan kan du undgå på aftrækkeren? Hvordan kan man blive opmærksom på, når du falder ind i denne holdning? Er der mennesker, du respekterer, der kunne hjælpe dig?" Nu skrive en nørrebro handlingsplan for at flytte disse holdninger. Husk at være god ved dig selv og begynde med små ændringer - små skridt. Hvis man griber ind, kan hjælpe med at løse problemet hurtigt i modsætning til mange følelsesmæssige vampyrer, som sidder fast i mønstre i årevis. Jeg lover: din familie, venner og kolleger vil sætte pris på din indsats og dine relationer vil dramatisk forbedre!