Er ægteskabsrådgivning hårdt arbejde?

Hvis dit ægteskab har problemer, skal du ikke vente for længe med at søge professionel hjælp.

Her er hjælp til at finde en rådgiver eller parterapeut og beslutte, om rådgivning vil arbejde for dit ægteskab. Det kan også godt være en psykologpsykolog på Østerbro.

Inkluderet er oplysninger om, hvilken type par får mest muligt ud af ægteskabet rådgivning og hvilken type par modtager mindst fra ægteskabsrådgivning.
Besvare disse spørgsmål:

Vidste du gifte i en tidlig alder?
Fandt du ikke opgradere fra high school?
Er du i en lav-indkomst beslag?
Er du i en tværreligiøs ægteskab?
Har dine forældre skilsmisse?
Har du kritisere hinanden?
Er der en masse af defensiveness i dit ægteskab?
Har du tendens til at trække sig fra hinanden?
Føler du foragt for hinanden?

Hvis du svarede "ja" til de fleste af disse spørgsmål, så er du statistisk set en højere risiko for skilsmisse, end par, der har realistiske forventninger til hinanden og deres ægteskab, kommunikere godt, bruge konfliktløsning færdigheder, og er kompatible med hinanden.
Effektiviteten af ​​ægteskabsrådgivning
Videnskaben om ægteskabsrådgivning er ved at blive undersøgt i stor detalje i disse dage. Selv om nogle videnskabelige undersøgelser har vist, at ægteskabet rådgivning er ikke så effektiv, som folk tror, ​​at kvinder synes at komme mere fra det end mænd, og at det måske ikke have en varig effekt på parrets ægteskab, mener vi, at modtage professionel hjælp, før problemerne nå den kritiske fase er til gavn for et ægteskab.

I 1995 Consumer Reports gjorde en undersøgelse af effektiviteten af psykoterapi. Det var en nonscientific læserundersøgelse, der gav lavere karakterer til ægteskab rådgivere end andre typer af terapeuter.

En undersøgelse af en psykolog fra Dog AAMFT viser, at familier ønsker terapi og placere en høj værdi på oplevelsen.
Hvilken type af par får mest ud af ægteskabsrådgivning?

Svar:
Unge par.
Ikke-sexistiske par.
Par, der stadig er forelsket.
Par, der er åbne for terapi og forandring.

Hvilken type af Couple Modtager mindst fra ægteskabsrådgivning?

Svar:
Par, der venter for længe før de søger hjælp.
Ægteskaber med den ene eller den anden ægtefælle indstillet på at få en skilsmisse.
Gifte personer, der er lukket for alle forslag, der kan redde ægteskabet.

Løsninger Learned From lykkelige par
John Gottman forskning ser på lykkelige par til løsninger. Han har opdaget, at selvom alle par oplever konflikter i deres ægteskaber, lykkelige par tilsyneladende ved, hvordan til at håndtere deres uoverensstemmelser på grund af et fundament af kærlighed og venskab.

Ulykkelige par ikke har denne færdighed.

Gottman tyder på, at målet om parret terapi skal ændres. Snarere end at forsøge at ændre ægteskaber, mener han rådgivere bør undervise kommunikationsevner par på Østerbro.
Må ikke vente
Hvis du mener, dit ægteskab er i problemer, ikke vente.

Søg professionel rådgivning eller deltage i et ægteskab kursus eller weekend oplevelse , så snart advarselstegn vises.