Argumenter med din vigtige anden

For par, der muligvis har besluttet at give et langt skud, sagde Settevendemie, at passende kommunikation er vigtig for at undgå usikkerhed i parforhold - hvilket betyder, at der ikke er nogen sms.

”Kan jeg se mig blive ældre med denne person?” Foreslog Settevendemie at spørge. ”Vil de blive gamle på samme måde? Vil du blive far? Vil du blive mor? Vil du ofre disse ofre? Der er en masse ting der, der virkelig virkelig skal besluttes for at det skal fungere. ”

Settevendemie sagde, at det er vigtigt for par at foretage en ærlig evaluering af deres forhold, før de prøver lang afstand, flytter væk eller bryder det af med usikkerhed i parforhold. Det kan være svært for unge mennesker at have de virkelig vanskelige samtaler på lang sigt, men det er vigtigt at diskutere fremtidige forpligtelser, sagde han.

Erin Whitchurch, Tim Wilson og Dan Gilbert forsøgte at teste denne mulighed i en nylig undersøgelse offentliggjort i tidsskriftet Psychological Science. De viste kvindelige universitetsstuderende Facebook-profilerne til fire mænd, som de fik at vide, at de tidligere havde set og bedømt deres egen profil. Kvinderne fik derefter enten at vide, at dette var billeder af mænd, der kunne lide dem mest, mænd, der bedømte dem som gennemsnit, eller at de enten var mænd, der kunne lide dem mest eller bedømme dem som gennemsnit. Tidligere forskning antyder, at kvinderne skal være mest tiltrukket af de mænd, som de kender som dem, i stedet for at have usikkerhed i parforhold. Disse mænd var en sikker satsning for positiv forstærkning, og hvem kan ikke det? Forfatterens usikkerhedshypotese forudsagde imidlertid, at kvinder burde være mest tiltrukket af dem, hvis følelser de ikke var så sikre på.

Samlivet er anstrengende arbejde! Hvorfor er det egentlig vigtigt at tage sig godt af sin relation? Hvem har størst glæde af et godt ægteskab? Et fremragende samliv forudsætter god kommunikation, forståelse, engagement, tålmodighed, tillid, tryghed og respekt for hinanden. Et godt samliv er guld værd.