Ægteskab slår penge i forhold til lykke

De fleste har fundet nøglen til lykke - men Gift og Penge så meget mere
Når nåede til nøglen til lykke, det er bedre at gå efter den gyldne ring end Greenback.

En ny Gallup-undersøgelse blandt 1.010 voksne viser, www.dr.dk/DR1/hadetgodt/Indslag/Mental+sundhed/2009/0223085951.htm de fleste amerikanere er generelt tilfredse med den måde, deres personlige liv er på vej hen.

Men dem med højere personlige indkomster og især dem, der er gift, er mere tilbøjelige til at sige, at de er meget tilfredse med deres personlige liv.

Gift voksne på nogen indtægt niveau var så stor sandsynlighed for, hvis ikke mere sandsynligt, at rapportere at være lykkelig, end selv de rigeste ugifte voksne.

Samlet set meningsmåling viser mere end ni ud af 10 amerikanere beskriver sig selv som "glad" og kun 4% er "ikke så glad."

Omkring 64% af gifte mennesker sagde, at de er meget tilfredse med den måde, deres personlige liv er på vej hen, sammenlignet med 43% af singler.

Og mens 72% af respondenterne med indkomster på $ 75,000 eller mere at være meget tilfredse med deres personlige liv, kun 36% af dem med en årlig indkomst på $ 30.000 eller mindre gjorde.

Penge, Ægteskab, og Lykke

Forskere siger Amerikanerne har altid rapporteret en høj grad af personlig tilfredsstillelse, med mindst otte ud af 10 voksne siger, at de er tilfredse med deres personlige liv i meningsmålingerne siden 1993.

I den nuværende meningsmåling, foretaget af telefonisk 11-14 december, 2006, 84% af amerikanerne 18 og ældre sagde, at de var tilfredse med den måde, tingene gik i deres personlige liv, selvom det er i en nation i krig.

Kun 15% sagde, at de var utilfredse med deres personlige liv.

Selv om langt størstedelen af ​​amerikanerne var tilfredse med deres personlige liv, fandt forskerne, penge og ægteskab syntes at gå hånd i hånd med højere grad af personlig tilfredsstillelse og lykke.

Ved at kombinere resultaterne af 2006-meningsmåling med dem fra 2005 og 2004, siger forskerne ægteskab kan være mere stærkt forbundet med personlig lykke end penge.

For eksempel rapporterede 56% af gifte voksne i den laveste indkomstgruppe er meget glad, sammenlignet med 50% af ugifte voksne i den højeste beslaget.

Men ægteskab og penge syntes at være endnu bedre - 67% af gifte voksne i den højeste indkomstgruppe sagde, at de er meget glade.

Personlige vs National Happiness

Men når det kommer til den måde, deres land klarer sig, kun 30% sagde, at de er tilfredse - 54 procentpoint under 84% tilfredse med deres personlige liv.

Forskere siger, det er ikke første gang, et så stort hul er fundet mellem personlige og nationale tilfredshed. Den største forskel (64 point) blev i januar 1981, en tid med rekord benzin priser og ydmygelse af amerikanerne holdt som gidsler i Iran fra 1979 indtil deres frigivelse den pågældende måned.